lördag 8 maj 2010

Tynnered

Tynnered är en stadsdel jag tidigare aldrig varit i. Jag förväntade mig en lång färd, och försvann in i dagdrömmar om vyerna som svepte förbi utanför det smutsiga spårvagnsfönstret. Det var så många hyreshus överallt, och jag tänkte på att detta är hemma för så många människor, och själv har jag aldrig ens satt min fot här. Det kändes bra att jag skulle göra det nu!

Men efter bara några minuters färd från Frölunda Torg blev jag väckt ur mina tankar av spårvagnschaufförens röst i högtalarna.
"Jaa... alltså, det här är ändhållplatsen, så samtliga resenärer måste gå av."


Förvånad av den korta färden från Frölunda steg jag av vagnen och möttes av nästa överraskning - någon slags gatufestival!


Bara några meter från ändhållplatsen bjöds det på tvärflöjtstoner och måleri.


Någon hade målat och ställt längsmed en vägg.


Det var mycket musik och socker i luften. Människor av alla storlekar hängde runt och verkade glada.

1 kommentar:

  1. Missade du Dogge Doggelito då som var och uppträdde på 30-års jubileet av Tynneredsdagen som du lyckades bevista? Det är en årligen återkommande dag som fritid i Tynnered anordnar!

    SvaraRadera