torsdag 6 maj 2010

Biskopsgården

Jag tog en vagn till stadsdelen Biskopsgården. Jag har varit där tidigare, men då bara hoppat av en vagn och gått raka spåret enligt en karta hem till en vän. Jag har med andra ord aldrig förr sett Biskopsgården, så nu var det dags. Med Glenn i väskan började jag gå omkring...


Hamnade på ett torg.


Gav Glenn Biskopsgården-fyllning.


Gjorde ett och annat avtryck.


Såg en nedlagd köttaffär.


Gick i trappor.


Åkte spårvagn.
Efter att ha besökt Biskopsgården kände jag en viss förvåning över hur lite folk det rörde sig på gator och torg denna sena, soliga eftermiddag. Några ungdomar satt på en bänk och fnittrade, en och annan butiksarbetare stod utanför sin butik och påtade bland grönsaker eller sopade rent ingången. Och så en trevlig och informativ präst som jag plötsligt fann mig själv i en diskussion med. Om kyrkans logga. Bara en sådan sak. Lugnt, trevligt. Ja, hit kanske jag åker igen, vem vet! (Men vad ska jag göra då? Jobba, kanske.)

1 kommentar:

  1. Intressant att ni pratade om svenska kyrkans logga. Satte in den på en affisch igår och förfasades över hur tråkig den faktiskt är. Det är synd att kyrkan inte är bättre på att marknadsföra sig!

    SvaraRadera