fredag 7 maj 2010

Centrum

Stadsdelen centrum känner jag redan en connection med. Ända sedan jag var liten har det varit stan jag tänker på när jag tänker på Göteborg. Man åkte till Göteborg, och då var det stan man besökte för att shoppa och gå på Liseberg.

När jag sedan flyttade till Göteborg 2005 så tyckte jag att det var roligt att vara i stan. Fika om dagarna och gå ut om kvällarna med mina nya studentkompisar. Sedan dess har jag succesivt tröttnat på mycket av det jag först tyckte kändes nytt och kul, men visst är jag fortfarande i stan en hel del. Kanske främst för att min skola, HDK, ligger där, men också för att det ligger i "mitten" när man ska träffa någon från andra sidan stan över en fika. Det känns välbekant och vardagligt att vara i centrum.

Ett år bodde jag även i stan, vid Heden. Så jag har en viss hemmakänsla för centrum på så vis. Intryck av stadsdelen centrum har jag med andra ord gott om, men nu ville jag ut och sätta avtryck!


Domkyrkan.


Kungsgatan.


Avenyn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar